Ahad, 17 Mac 2013


   BEAUTY & SPA
                           BY BLOW HAIR STUDIO
MY NEW BUSINESS PARTNER AT BLOW HAIR STUDIO



PENGENALAN DIRI
TENTANG DIRI & PENGALAMAN BEKERJA
·        Saya Haslina Ahmad @ dikenali ( asz )
·        Berumur 26tahun
·        Mula berkecimbung dalam bidang kecantikan sejak umur 18 tahun sehinggalah sekarang.
·        Berpendidikan Diploma Kecantikan S.K.M ( tahap 1,2,3,4 dan 5 )
·        Sebelum meniaga sendiri saya pernah bekerja di bahagian spa & beauty di spa hotel langkawi,kedah , spa & beauty di Bandar Baru Bangi & Spa & Beauty(dermalogica) di shah alam..
·        Saya menimba pengalaman bekerja di bidang beauty ini selama 4 thn.
·        Saya pernah menjadi tenaga pengajar bahagian kecantikan S.K.M
(Tahap 1,2 dan 3) di Yayasan Pendidikan Vokasional Wanita Malaysia selama 3thn
·        Saya juga menerima tempahan untuk melakukan perkhidmatan di rumah sekiranya pelanggan ( hanya muslimah )
Inginkan membuat rawatan di rumah.
·        Akhir sekali baru saya dapat mencapai cita-cita saya setelah menimba semua pengalaman yang ada dengan membuka perniagaan saya sendiri berkongsi bersama sahabat baik saya iaitu pengusaha BLOW HAIR STUDIO yang dikenali sebagai ( ain ).


GROOMING( AKTIVITI LUAR )

·        Pernah mengajar mengikuti program kursus kecantikan & Dandanan Rambut Jangka Pendek di Kolej Komuniti Ledang,Johor.
·        Pernah mengajar mengikuti program Kursus Kecantikan untuk orang asli di bawah program Yayasan Pendidikan Vokasional Wanita Malaysia.
·        Pernah Menjalankan Program 1 MALAYSIA di bawah tajaan Mara selama 6 bulan.(KURSUS SOLEKAN).
·   
     INILAH DIANTARA GAMBAR-GAMBAR PROGRAM YANG DIJALANKAN.



PERSEDIAAN UNTUK SOLEKAN



DEMO SOLEKAN UNTUK TUNJUK PADA PELATIH TEKNIK YANG BETUL 



CONTOH PELATIH MELAKUKAN SOLEKAN FANTASI

CONTOH SOLEKAN PENTAS



DEMO SOLEKAN FANTASI ( LUKA )

CONTOH SOLEKAN LUKA



PERSEDIAAN UNTUK SOLEKAN PENGANTIN



CONTOH SOLEKAN PENGANTIN



GAMBAR PELATIH - PELATIH MEMPELAJARI PELBAGAI  TEKNIK SOLEKAN

PELATIH - PELATIH MEMPRAKTIK  TEKNIK SOLEKAN

MENELITI PELATIH MELAKUKAN SOLEKAN  YANG BETUL


DEMO SOLEKAN PENTAS



SOLEKAN MALAM / DINNER



PERSEDIAAN SEBELUM SOLEK



SELEPAS SOLEKAN PENGANTIN












Tiada ulasan: